Atölyelere katılım talepleriniz için bağlantıyı tıklayınız...
Atölye Adı: Yaratıcı Drama Yöntemi ile Afet Eğitimi: Sınıf İçi Örnek Uygulamalar
Amaç: Afet eğitiminin bir ihtiyaç olduğu düşünülürse hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde bu tür yaşam olaylarının drama yöntemi ile yaparak ve yaşayarak işlenmesi, hem akademik yönden yaşantı zenginliği hem de baş etme becerilerini önemli açıdan desteklemektedir. Yaratıcı drama ile afet eğitimine yönelik sınıf içi uygulamaların yer aldığı atölyemizde katılımcılarımızın ezberden uzaklaşarak afetlerle ilgili temel kavramları deneyimlemeleri amaçlanmıştır.
İçerik:
Hedef Kitle:
Atölye Adı: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Çocuklarla Felsefeyi İşe Koşmak
Amaç: Çocuk ve gençlerde, toplumsal düzeyde varolan durumu farketme, değerlendirme, şimdi ve geleceğe ilişkin sorunları, çözüm üretimlerini akılsal normlar çerçevesinde ifade edebilme, insan-dünya-bilgi çerçevesini derinlemesine bilmenin, sorgulamanın önemini kavrama, sorunlara, olgu ve olaylara çok yönlü olarak bakabilme, eleştirel düşünme gibi becerilerin kazandırılması önemlidir. Bu nedenle “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Çocuklarla Felsefeyi İşe Koşmak” atölyesinde, çocuklarla felsefe eğitimi yapabilecek eğiticiler yetiştirmek hedeflenmektedir.
İçerik:
Hedef Kitle:
Atölye Adı: Vatandaşlık Eğitimi Araştırmaları: Kavramlar, Konular, Öncüler, Eğilimler ve Yayın Süreci
Amaç: Bu atölye çalışması, vatandaşlık eğitimi alanında çalışan ve yeni çalışmalar planlayan araştırmacılara yöneliktir. Vatandaşlık araştırmalarının ilk aşamasından başlayarak yayın sürecine kadar olan aşamaları detaylı bir şekilde ele alınacaktır. İlk olarak, vatandaşlık eğitiminin gelişimi ele alınacak, ardından hangi kavramlara odaklanılması gerektiği ve hangi konuların hangi yöntemlerle araştırılabileceği tartışılacaktır. Ayrıca, vatandaşlık eğitimi ile ilgili yayın süreçleri ve dergi tercihleri hakkında araştırmacılarda farkındalık oluşturulması hedeflenmektedir.
İçerik:
Hedef Kitle:
Atölye Adı: JAMOVI ile Nicel Veri Analizi
Amaç: Atölyenin temel amacı, ücretsiz edinme olanağı ve kullanıcı dostu arayüzü ile son zamanlarda birçok araştırmacı tarafından kullanılmaya başlanan R programlama dili tabanlı JAMOVI paket programı ile nicel verilerin analizine ilişkin temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktadır. Bu temel amaç doğrultusunda atölyede öncelikle JAMOVI programına ilişkin bilgiler sunulacak, ardından örnek veri girişi ve analizler uygulamalı olarak gösterilecektir.
İçerik:
Hedef Kitle:
Atölye Adı: Akademik Çalışmanın Bölümleri: Değer Eğitimi Alanyazın Örnekleri
Amaç: Akademik çalışmaların başlık, özet, giriş, yöntem, bulgular, sonuç, tartışma, öneriler ve kaynakça bölümlerinin yazımında dikkate alınması gereken hususlar ele alınarak değer eğitimi alan yazın örnekleri incelenecektir.
Hedef Kitle:
Atölye Adı: Veri Analizi Sürecinde MAXQDA Kullanımı
Amaç: Atölye kapsamında MAXQDA'in arayüzü tanıtılarak, proje dosyası oluşturma, veri aktarma, kodlama ve görsel çıktılar elde etme gibi temel fonksiyonlar gösterilecektir. Atölye, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, nitel ve karma araştırma yöntemleriyle çalışan akademisyenlere, araştırmacılara, kurumların istatistik departmanı personellerine ve ilgililere hitap etmektedir.
Hedef Kitle: