• Ana Sayfa
  • Kongre Hakkında
    • Sempozyum Kitapçıkları
    • Tema ve Konular
    • Önemli Tarihler
    • Çağrılı Konuşmacılar
    • Sempozyum Afişi
    • Atölyeler
    • Çalıştaylar
    • Paneller
    • Sempozyum Programı
    • Bildiri Gönderim Kılavuzu
    • Yayın Olanakları
    • Metal Heykel Sergisi
    • Harput İç Kale Kazıları 10. Yılı Fotoğraf Sergisi
    • Destekleyenler
  • Kurullar
    • Onur Kurulu
    • Düzenleme Kurulu
    • Bilim Kurulu
  • Kongre Kayıt
    • Kayıt ve Ücretler
  • ELAZIĞ
    • Şehir Hakkında
    • Ulaşım
    • Konaklama
  • İletişim
  • Bildiri Gönder
  1. Ana Sayfa
  2. Atölyeler

Atölyeler

Atölyelere katılım talepleriniz için bağlantıyı tıklayınız...

Atölye Adı: Yaratıcı Drama Yöntemi ile Afet Eğitimi: Sınıf İçi Örnek Uygulamalar

Amaç: Afet eğitiminin bir ihtiyaç olduğu düşünülürse hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde bu tür yaşam olaylarının drama yöntemi ile yaparak ve yaşayarak işlenmesi, hem akademik yönden yaşantı zenginliği hem de baş etme becerilerini önemli açıdan desteklemektedir. Yaratıcı drama ile afet eğitimine yönelik sınıf içi uygulamaların yer aldığı atölyemizde katılımcılarımızın ezberden uzaklaşarak afetlerle ilgili temel kavramları deneyimlemeleri amaçlanmıştır.

İçerik:

  • Isınma Aşaması
  • Canlandırma Aşaması
  • Değerlendirme Aşaması

Hedef Kitle:

  • Akademisyenler
  • Öğretmenler
  • Öğrenciler

Atölye Adı: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Çocuklarla Felsefeyi İşe Koşmak

Amaç: Çocuk ve gençlerde, toplumsal düzeyde varolan durumu farketme, değerlendirme, şimdi ve geleceğe ilişkin sorunları, çözüm üretimlerini akılsal normlar çerçevesinde ifade edebilme, insan-dünya-bilgi çerçevesini derinlemesine bilmenin, sorgulamanın önemini kavrama, sorunlara, olgu ve olaylara çok yönlü olarak bakabilme, eleştirel düşünme gibi becerilerin kazandırılması önemlidir. Bu nedenle “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Çocuklarla Felsefeyi İşe Koşmak” atölyesinde, çocuklarla felsefe eğitimi yapabilecek eğiticiler yetiştirmek hedeflenmektedir.

İçerik:

  1. Felsefi Kavram ve Bilgi Edinimi
  2. Akıl Yürütme Sorgulama Argümantasyon
  3. Analitik Düşünme
  4. Eleştirel Düşünme
  5. İfade ve Yazma Becerisi
  6. Felsefi Okuryazarlık
  7. Özgün Fikirler Üretme
  8. Çocuklarla Felsefe Yapabilme Becerisi

Hedef Kitle:

  • Akademisyenler
  • Araştırmacılar
  • Öğretmenler
  • Öğretmen Adayları

Atölye Adı: Vatandaşlık Eğitimi Araştırmaları: Kavramlar, Konular, Öncüler, Eğilimler ve Yayın Süreci
 

Amaç: Bu atölye çalışması, vatandaşlık eğitimi alanında çalışan ve yeni çalışmalar planlayan araştırmacılara yöneliktir. Vatandaşlık araştırmalarının ilk aşamasından başlayarak yayın sürecine kadar olan aşamaları detaylı bir şekilde ele alınacaktır. İlk olarak, vatandaşlık eğitiminin gelişimi ele alınacak, ardından hangi kavramlara odaklanılması gerektiği ve hangi konuların hangi yöntemlerle araştırılabileceği tartışılacaktır. Ayrıca, vatandaşlık eğitimi ile ilgili yayın süreçleri ve dergi tercihleri hakkında araştırmacılarda farkındalık oluşturulması hedeflenmektedir.

İçerik:

  • Nereden başlamalı? 
  • Vatandaşlık eğitimi araştırmalarında odaklanılan kavramlar
  • Vatandaşlık eğitiminde öncüler (Kimler takip edilmeli ve okunmalı?)
  • Vatandaşlık eğitiminde hangi konular çalışılmalı?
  • Vatandaşlık eğitimde hangi yöntemler tercih edilmeli?
  • Vatandaşlık eğitimi ile ilgili hangi dergiler tercih edilmeli?

Hedef Kitle:

  • Akademisyenler
  • Araştırmacılar
  • Yüksek lisans ve doktora öğrencileri

Atölye Adı: JAMOVI ile Nicel Veri Analizi

Amaç: Atölyenin temel amacı, ücretsiz edinme olanağı ve kullanıcı dostu arayüzü ile son zamanlarda birçok araştırmacı tarafından kullanılmaya başlanan R programlama dili tabanlı JAMOVI paket programı ile nicel verilerin analizine ilişkin temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktadır. Bu temel amaç doğrultusunda atölyede öncelikle JAMOVI programına ilişkin bilgiler sunulacak, ardından örnek veri girişi ve analizler uygulamalı olarak gösterilecektir.

İçerik:

  • JAMOVI’nin kurulumu
  • JAMOVI’de yer alan menülerin tanıtımı
  • Örnek nicel veri girişi
  • Örnek veri analizleri

Hedef Kitle:

  • Lisansüstü öğrenciler
  • Akademisyenler
  • Araştırmacılar

Atölye Adı: Akademik Çalışmanın Bölümleri: Değer Eğitimi Alanyazın Örnekleri

Amaç: Akademik çalışmaların başlık, özet, giriş, yöntem, bulgular, sonuç, tartışma, öneriler ve kaynakça bölümlerinin yazımında dikkate alınması gereken hususlar ele alınarak değer eğitimi alan yazın örnekleri incelenecektir.

Hedef Kitle:

  • Akademisyenler
  • Araştırmacılar
  • Yüksek lisans ve doktora öğrencileri

Atölye Adı: Veri Analizi Sürecinde MAXQDA Kullanımı

Amaç: Atölye kapsamında MAXQDA'in arayüzü tanıtılarak, proje dosyası oluşturma, veri aktarma, kodlama ve görsel çıktılar elde etme gibi temel fonksiyonlar gösterilecektir. Atölye, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, nitel ve karma araştırma yöntemleriyle çalışan akademisyenlere, araştırmacılara, kurumların istatistik departmanı personellerine ve ilgililere hitap etmektedir.

Hedef Kitle:

  • Akademisyenler
  • Araştırmacılar
  • Yüksek lisans ve doktora öğrencileri
  • Kurumların istatistik departmanı personelleri ve ilgililer

18.10.2023 / 1152 defa okundu.
Ana Sayfa / Kullanım Koşulları / Gizlilik İlkeleri / Çerez Politikası
Copyrights © 2012 - 2025 Congress Management System™ Tüm hakları saklıdır.